Artykuły

Berlin dla naszych podopiecznych

Już kilka miesięcy temu zrodził się zamiar realizacji wspólnego projektu dwóch lioneskich Klubów: LC Szczecin Jantar oraz LC Berlin Spree. Na zamiarach się nie skończyło i tak powstał pomysł zorganizowania dla naszych Przyjaciół z Domu Dziecka w Policach jednodniowej wycieczki do Berlina. Zebrane środki pozwoliły nam zabrać również kilkoro dzieci z Domu Dziecka w Tanowie.

Nasza przygoda rozpoczęła się wczesnym rankiem w sobotę 22.04.2017 w Szczecinie na dworcu głównym. Pociąg w kierunku Berlina wyruszył punkt o 7:00 rano. Kilkoro z obecnych dzieci było już wcześniej w Berlinie i chętnie dzieliło się wrażeniami z poprzedniej wycieczki. Kilkoro z naszych milusińskich przygotowało się merytorycznie do wycieczki, prezentując nam swoje umiejętności językowe. Podróż minęła sprawnie i szybko, tak że około  godziny 10:00 rano zostaliśmy powitani przez Lionów z zaprzyjaźnionego Klubu LC Berlin Spree w stolicy Niemiec.
Berlin choć w kroplach deszczu - przyjął nas z otwartymi ramionami. Zwiedzanie rozpoczęliśmy 2-godzinną wycieczką autokarem z przewodnikiem. Zobaczyliśmy najważniejsze miejsca centrum miasta: Bramę Brandenburska, Podsdamer Platz wraz z Sony Center, czy tez Siegessäule - kolumnę zwycięstwa, która wywarła ogromne wrażenie na wycieczkowiczach, podobnie jak historyczne miejsce - Checkpoint Charlie. Następnie udaliśmy się w kierunku Bundestagu i Reichstagu, podziwialiśmy Museuminsel (jeden z najważniejszych kompleksów muzealnych świata) oraz Katedrę Berlińską, a także wszechobecne pozostałości Muru Berlińskiego. Ciekawostek i informacji dostarczył nam przewodnik, który podróżował z nami autobusem.
Potem lunch i okazja do popróbowania niemieckich smakołyków, tak by pełnym energii zwiedzać kolejne atrakcje w Muzeum Komunikacji i Transportu.

"W Muzeum wspaniale zaprezentował się nasz podopieczny Kacper - właściwie nie było pytania przewodnika, na które by nie odpowiedział. Doskonale spisali się także dwaj inni Kacprowie. Ich trójka zachwyciła przewodnika - bo od czytania dat - cyfry rzymskie, po historyczne, przełomowe wynalazki (np. pierwsze loty), po zagadnienia z fizyki (silniki) - prezentowali wszechstronną wiedzę i odpowiadali bezbłędnie na zadawane pytania"

Marylka LC Szczecin Jantar

" Wycieczka fajna i było super!!! Też się zmęczyłem, ale podobało mi się oceanarium, w szczególności rekiny i węże"

Rafał

Ostatni etap wycieczki to wizyta w Aquarium przy ogrodzie zoologicznym, gdzie zgłębialiśmy tajniki wodnego świata!
Nasza wyprawa pełna była radości i uśmiechu. Nasi milusińscy to wspaniali kompani podróży; otwarci, komunikatywni i ciekawi świata. Tętniąca życiem stolica Niemiec - miasto wspaniałych obiektów i atrakcji - zadowoli chyba każdego turystę.
Spędziliśmy bardzo intensywny dzień w Berlinie. Nasi przyjaciele Lioni z LC Berlin Spree byli wspaniałymi gospodarzami i zadbali o nas doskonale. Uśmiechnięci i życzliwi ludzie, sprawny, szybki transport miejski, ciekawa architektura, mnóstwo atrakcji i mnóstwo innych czynników, sprawiły że był to bardzo udany wyjazd. Pożegnanie z LC Berlin Spree było bardzo przyjacielskie, dzieci z dumą korzystały z nowo nabytego słownictwa "Auf wiedersehen und danke schön".

Pozytywnie zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Szczecina, również koleją!
Był to pierwszy wspólny projekt Jantarek z LC Berlin Spree i udał się znakomicie. Z relacji uczestników wynika, że się podobało i że Berlin jest wart kolejnej podróży, a i wrażenia członków obu Klubów są więcej jak bardzo pozytywne!