LIONS CLUB SZCZECIN JANTAR
To co robimy, stanowi o nas ” - Arystoteles
Nic więc dziwnego, że już od 1918 roku na całym świecie działają Kluby Lions, zrzeszające ludzi, którzy chcą pomagać innym, ale też chcą zostawić na ziemi jakiś ślad po sobie. BoCnotę widać wyraźniej w czynach, niż w ich braku  - co także powiedział Arystoteles.
Pomysł na powstanie w Szczecinie żeńskiego Klubu Lions zrodził się w 1997 roku...
 od 2006r. Współpracujemy
z LC Berlin Pariser Platz
PREZYDENT
KLUBU

w kadencji 2023/2024

Barbara Marciniak-Marecka

Berlin dla naszych podopiecznych

Już kilka miesięcy temu zrodził się zamiar realizacji wspólnego projektu dwóch lioneskich Klubów: LC Szczecin Jantar oraz LC Berlin Spree. Na zamiarach się nie skończyło i tak powstał pomysł zorganizowania dla naszych Przyjaciół z Domu Dziecka w Policach jednodniowej wycieczki do Berlina. Zebrane środki pozwoliły nam zabrać również kilkoro dzieci z Domu Dziecka w Tanowie.

Nasza przygoda rozpoczęła się wczesnym rankiem w sobotę 22.04.2017 w Szczecinie na dworcu głównym. Pociąg w kierunku Berlina wyruszył punkt o 7:00 rano. Kilkoro z obecnych dzieci było już wcześniej w Berlinie i chętnie dzieliło się wrażeniami z poprzedniej wycieczki. Kilkoro z naszych milusińskich przygotowało się merytorycznie do wycieczki, prezentując nam swoje umiejętności językowe. Podróż minęła sprawnie i szybko, tak że około  godziny 10:00 rano zostaliśmy powitani przez Lionów z zaprzyjaźnionego Klubu LC Berlin Spree w stolicy Niemiec.
Berlin choć w kroplach deszczu - przyjął nas z otwartymi ramionami. Zwiedzanie rozpoczęliśmy 2-godzinną wycieczką autokarem z przewodnikiem. Zobaczyliśmy najważniejsze miejsca centrum miasta: Bramę Brandenburska, Podsdamer Platz wraz z Sony Center, czy tez Siegessäule - kolumnę zwycięstwa, która wywarła ogromne wrażenie na wycieczkowiczach, podobnie jak historyczne miejsce - Checkpoint Charlie. Następnie udaliśmy się w kierunku Bundestagu i Reichstagu, podziwialiśmy Museuminsel (jeden z najważniejszych kompleksów muzealnych świata) oraz Katedrę Berlińską, a także wszechobecne pozostałości Muru Berlińskiego. Ciekawostek i informacji dostarczył nam przewodnik, który podróżował z nami autobusem.
Potem lunch i okazja do popróbowania niemieckich smakołyków, tak by pełnym energii zwiedzać kolejne atrakcje w Muzeum Komunikacji i Transportu.

"W Muzeum wspaniale zaprezentował się nasz podopieczny Kacper - właściwie nie było pytania przewodnika, na które by nie odpowiedział. Doskonale spisali się także dwaj inni Kacprowie. Ich trójka zachwyciła przewodnika - bo od czytania dat - cyfry rzymskie, po historyczne, przełomowe wynalazki (np. pierwsze loty), po zagadnienia z fizyki (silniki) - prezentowali wszechstronną wiedzę i odpowiadali bezbłędnie na zadawane pytania"

Marylka LC Szczecin Jantar

" Wycieczka fajna i było super!!! Też się zmęczyłem, ale podobało mi się oceanarium, w szczególności rekiny i węże"

Rafał

Ostatni etap wycieczki to wizyta w Aquarium przy ogrodzie zoologicznym, gdzie zgłębialiśmy tajniki wodnego świata!
Nasza wyprawa pełna była radości i uśmiechu. Nasi milusińscy to wspaniali kompani podróży; otwarci, komunikatywni i ciekawi świata. Tętniąca życiem stolica Niemiec - miasto wspaniałych obiektów i atrakcji - zadowoli chyba każdego turystę.
Spędziliśmy bardzo intensywny dzień w Berlinie. Nasi przyjaciele Lioni z LC Berlin Spree byli wspaniałymi gospodarzami i zadbali o nas doskonale. Uśmiechnięci i życzliwi ludzie, sprawny, szybki transport miejski, ciekawa architektura, mnóstwo atrakcji i mnóstwo innych czynników, sprawiły że był to bardzo udany wyjazd. Pożegnanie z LC Berlin Spree było bardzo przyjacielskie, dzieci z dumą korzystały z nowo nabytego słownictwa "Auf wiedersehen und danke schön".

Pozytywnie zmęczeni udaliśmy się w drogę powrotną do Szczecina, również koleją!
Był to pierwszy wspólny projekt Jantarek z LC Berlin Spree i udał się znakomicie. Z relacji uczestników wynika, że się podobało i że Berlin jest wart kolejnej podróży, a i wrażenia członków obu Klubów są więcej jak bardzo pozytywne!